Ny avtale med MF om overgang til prestestudiet

Ny overgangsavtaleshutterstock_125481890

Master i ledelse og menighetsutvikling ved høyskolen har siden 2013 vært et samarbeid med Örebro Teologiska Högskola og Høyskolen for Ledelse og Teologi.  Denne masteren har i løpet våren 2017 gjennomgått en revisjon for å styrke masteren ytterligere. En av fordelene med denne revisjonen er at man nå kan ta store deler av presteutdanningen på Sørlandet.

Ansgar Teologiske Høgskole har i mange år hatt studenter som ønsker å utdanne seg til prestetjeneste i Den norske kirke, og skolen har i den sammenheng også hatt kontakt med Bispedømmekontoret for Agder og Telemark. Den nye revisjonen vil gjøre det mulig for våre bachelor og masterstudenter å gå videre til en cand.theol. grad.  Det teologiske menighetsfakultet og Ansgarskolen har utarbeidet en overgangsordning som sikrer en mest mulig sømløs overgang mellom institusjonene og utdanningsprogrammene. Det innebærer at studentene med en godkjent master fra Ansgarskolen (fem år) kan ta ett år tillegg på MF for å oppnå Cand.theol.graden (seks år).

For mer informasjon om overgangen - les her, eller ta kontakt til (klikk på bilde for kontaktinfo):

DSC_00052.jpeg
Reidar Salvesen - studiesjef