Ønsket velkommen til Gerdas kafé

Gerdas kafégerdas-1-velkommen

Rektor Ingunn Folkestad Breistein ønsket velkommen til en møteplass for tro og tanke da hun åpnet den første Gerdas kafé på Ansgarskolen torsdag 18. august.

Tekst & foto: Hildegunn Schuff

Gerdas kafé ble høytidelig åpnet med snorklipping og musikk i skolens kantine. Dette blir en ukentlig samling for studenter og ansatte, med vafler på menyen, og innslag og gjester som inspirerer både tro og tanke.

I løpet av høsten kommer barnepsykolog Magne Raundalen, gitarist Per Kjetil Farstad, ordfører i Søgne Astrid Hilde og biskop Stein Reinertsen på besøk til Gerdas kafé.gerdas-2-snorklipping

Kafeen er oppkalt etter Gerda Karijord, Norges første kvinnelige pastor, som ble forstander i Narvik Misjonsmenighet allerede i 1915. Ingunn fortalte Gerdas historie da kafeen ble åpnet. Gerda Karijord var forkynner og pastor, forfatter og bestyrer på Fiskerhjemmet i Vardø, og fikk Kongens fortjenestemedalje i gull. – Hun var en tøffing vi har mye å lære av. Blant annet at forkynnelse, diakoni og samfunnsengasjement kan gå hånd i hånd, sa Ingunn Folkestad Breistein under åpningen av Gerdas kafé på Ansgarskolen.

Fædrelandsvennen omtaler Gerdas kafé i lørdagsavisen 20. august. Les mer

Publisert, torsdag 18. august 2016