Fagdag på oppstartsukens siste dag

Fredag 19. august var det fagdag for alle høyskolens studenter

Fagdag er både sosialt og interessantfagdag-musikk-ansgar-hogskole4

Målet med denne fagdagen er at studenter og ansatte skal bli litt bedre kjent, noe som er en viktig del av ”mer enn skole”-konseptet til Ansgarskolen.

Teologi

Teologistudentene var samlet om faglige foredrag og sosiale innslag. Denne gangen var det fokus på Bibelen, både som grunnlag for våre studier, som forskningsobjekt og på Bibelens betydning i kultur og samfunn.
fagdag-musikk-ansgar-hogskole

Psykologi

Psykologistudentene fikk en innføring i noe av den nyeste forskningen innen epigenetikk og traumeforståelse. Etter dette ble det koblet av med en quiz. Studentene imponerte med sine kunnskaper om Kristiansand, lekte seg gjennom diagnostisering av skikkelsene i Hundremeterskogen og spekulerte i hvem av lærerne som var flerspråklige eller hadde hus-dyr. Det ble selvsagt premie på alle.

Musikkfagdag-pslykologi-ansgar-hogskole4

Musikk var samlet i auditoriet til en presentasjons- og informasjonssamling, der de ansatte bla. delte  sin beste konsertopplevelse.  Etterpå dette var det pop-quiz ute fra en skyfri himmel. Dagen ble avsluttet med grilling hjemme hos Kjetil Høyer Jonassen. God stemning og rekordmange studenter.

Disse samlingen var en fin avrunding av oppstartsuka for det nye skoleåret.

NB! Studenter på Interkulturelle studier hadde sin fagdag i Arendal (Arendalsuka)

Publisert, 25. august 2016