Med oppstartsfesten 16. og 17. august ble høstsemesteret 2015 satt i gang

Søndag 16. august

Søndag 16. august var det tid for fest på Ansgarskolen. Stor stas når nye og gamle studenter fyller campus og det ”syder” av liv, som vi sier her på Sørlandet. Denne dagen var intet unntak. Faddere og ansatte hadde rigget og var særdeles spente.

Alle studentene ble møtt av høyskolens faddere og ble tatt med på en omvisning på både campus og studenthjemmet, hvor alt av fasiliteter ble vist. For foreldre og foresatte som var med ble det i mellomtiden avholdt en liten samling i skolens kapell, hvor bl.a. studentpastor Anne-May delte noen ord.

Ut over ettermiddagen ble det grillet og spist i skolens kantine, mens høyskolelektor Cato Gulaker snakket om hva en student kan forvente og hva man kan (og bør) forberede seg på. Musikk-studenter fremførte også musikkinnslag.

Kvelden ble avsluttet med konsert av Poplife, som består av tidligere studenter og ansatte ved Ansgarskolen. Flere av disse lever i dag av musikk.

Mandag 17. august

Mandag var dagen hvor alvoret for høyskolestudentene startet. Etter en klassevis samling var det tid for gratis lunsj i skolens kantine. Her fikk vi servert god mat som alltid. Etter lunsj var det åpningsforelesning med førsteamanuensis Hege Beckmann, som fullførte sin PhD i musikk og helse i 2014.

Med i underkant av 300 studenter gleder vi oss til et nytt og spennende år. Vi gleder oss nok litt ekstra til å bli kjent med dere som er nye for oss.

Se flere bilder fra åpningsdagene på Facebook-siden til Ansgarskolen

1poplife