Musikk og helse studentene inviterer til konsert på Blå Kors

- Dette gleder vi oss til sier studentene ved på musikk og helse ved Ansgar høyskole som ønsker velkommen til konsert hos Blå Kors den 31. oktober og lover et rikholdig og variert musikalsk program.

Studenter inviterer til gratiskonsert på Blå Kors

Av Ivar Eidsaa

Det er en engasjert og forventningsfull gjeng med unge musikere og sangere som nå forbereder seg til studentkonserten.
- Det blir en variert musikalsk meny, lover Iris Ramona Liset.
Her kan en få høre alt fra storband jazz til pop.
- Vi er 10 studenter som ønsker å gi et lite avbrekk fra hverdagen og en god opplevelse for livet. Dette blir en super kveld for både artister og publikum, og vi håper å se så mange som mulig der, sier studentene.

Konserten er gratis og åpen for alle.

«Gone, gone, gone» av Phillip Phillips, «The chicken» av Jaco Pastorius, «Jolene» av Dolly Parton og ikke minst låter som elevene selv har komponert, er bare litt av hva kveldens musikalske program vil inneholde.
- Låtene vi har valgt har oppmuntring som et underliggende tema, og med tekster som publikum vil kjenne seg igjen i, sier Cathrine Skaaheim.
De ti studentene tar en bachelor i musikk og helse og gjennomfører nå det siste året i utdannelsen, hvor et av hovedtemaene er hvordan en kan bruke musikk i relasjon til andre mennesker, herunder samspill og helse.
- Studentene skal som del av utdanningen ha en god del praksis. Oppdraget de har fått, er å arrangere sin egen konsert og finne de låtene de vil fremføre og rammene for hvordan låtene skal arrangeres, forteller Marie Skånland, som er lærer ved Ansgar høyskole.
Tidligere år har studentene gjennomført konserter i flere ulike fora. Det var imidlertid ingen tvil om hvor studentene ønsket å gjennomføre årets konsert.
- Blå Kors har i flere år fremstått som en profesjonell konsertarrangør hvor mange kjente artister har opptrådd. Vi synes det er flott at Blå Kors bruker musikken aktivt i sitt arbeid. Så vi gleder oss til å opptre på den samme scenen, sier studentene samstemt.
- Studentene har vist et godt engasjement omkring konserten, noe som er gøy å se. De viser høy grad av refleksjon omkring musikk og helse, og jeg gleder meg til å se dem i aksjon, sier Marie Skånland.

Lineup`en for kvelden blir:
Iris Ramona Liset - vokal, saksofon
Kari Irene Olstad -  trompet
Silje Marlen Jenssen - vokal
Linn Cecilie Krogtoft Johnsen -  vokal, gitar
Daniel Johansen  - slagverk, piano
Marcus Tybakken -  piano, bass
Jostein Øgreid -  bass
Agnes Østergaard -  vokal
Chatrine Skaaheim - vokal
Steinar A. B. Eriksen -  piano

musikkbilde
De ti studentene som skal ha konsert hos Blå Kors, Ronnie Jacobsen fra Blå Kors til venstre og lærer Marie Skånland til høyre.