Alternativt studium for psykologistudenter

"Alternativt" studium for studenter som har Examen Philosophicum fra tidligere studier

Ex.Phil og Ex.fac (til sammen 20 studiepoeng) er en obligatorisk del av årsstudiet i psykologi.

Studenter som har Ex.phil 10 studiepoeng fra tidligere (består av to kurs 'Filosofi og vitenskapshistorie' og 'Etikk') kan innpasse dette i årsstudiet i psykologi.

Studenter som har Ex.fac Psykologivarianten 10 studiepoeng, bestående av 'Vitenskapsteori' og 'Psykologiens forskningsmetoder' kan innpasse dette i årsstudiet i psykologi.

Studenter som har andre Ex.fac varianter uten psykologiens forskningsmetoder kan innpasse kurset 'Vitenskapsteori' 5 studiepoeng og ta emnet EXP114 Psykologiens forskningsmetoder 5 studiepoeng.

Søknad om godkjenning av eksterne emner i en BA ved AHS sendes  på e-post til administrasjonsrådgiver Terje Watne innen firsten for semesterregistrering.

Studenter som søker om innpassing kan også søke om å få følge/ avlegge eksamen i andre emner ved AHS. Forutsatt normal studieproduksjon på Årsstudiet i psykologi kan studenten søke om å avlegge eksamen i psykologiemner på 200 nivå. Søknad om dette gjøres på samme skjema som søknad om innpassing.