Rektor Harald blir sprek

Ansgarskolens rektor Harald Nygaard inntar nye arenaer når han i disse dager deltar i treningsprogrammet Sprek – med stor oppmerksomhet fra lokalpressen. Ansgarskolens studenter og ansatte heier ham fram mot Hovden Tour i mars.

Harald blir sprek

Regionavisen Fædrelandsvennen lanserte før jul Sprek-prosjektet, der tre utrente kandidater skulle plukkes ut til å gå det 41 kilometer lange skiløpet Hovden Tour i mars. Kandidatene følger et treningsprogram fram til løpet, tett oppfulgt av et trenerteam med ernæringsfysiolog og fysioterapeut, og med solid pressedekning.

Valgt ut blant 390 søkere

Det var gode kollegers idé å melde Harald Nygaard på i konkurransen om å få bli med i Sprek. En underskriftskampanje ble satt i gang på skolen, og den fikk stor oppslutning. Jubelen var stor da det rundt juletider ble klart at Harald hadde blitt plukket ut blant hele 390 søkere som en av de tre Sprek-kandidatene.

Jobber mye, trenger trim

I begrunnelsen for at Harald ble med heter det at han ”er representant for alle som setter jobben fremfor sin egen helse. Harald er en leder med stor ansvarsfølelse, og dette har gått utover hans tidsbruk på seg selv. Dette tror vi mange vil kjenne seg igjen i. Den entusiasmen som hans kollegaer og studenter ved Ansgarskolen har vist ved å drive underskriftskampanje for å få Harald med på prosjektet, har også vært avgjørende.”

Les mer hos Fædrelandsvennen

Sporty – og snart sprek

Harald stiller sporty opp, og tar ”syrlige kommentarer fra kollegaer om at jeg blir andpusten bare jeg skal hente kaffen” med godt humør, som han skriver i sin  treningsblogg: – Jeg er rørt over den omsorgen ansatte og studenter viser meg. Det at Ansgarskolens ansatte og studenter – i samlet flokk – har gjennomført en underskriftskampanje om at jeg skal få være med på treningsprogrammet Sprek, sier mye om deres omtanke – og ikke minst humor!

Nå gjelder det for oss andre på Ansgarskolen å heie Harald fram mot Hovden Tour! En heiagjeng av ansatte har allerede planlagt Hovdenturen, og flere av skolens ansatte skal også være med å gå skiløpet som Team Harald. Følg Sprek-Harald her: http://sprek.fvn.no/

På facebook følger du Sprek-Harald ved å like Ansgar Teologiske Høgskole og Fvn Sprek.

Av Hildegunn M. T. Schuff