Demo - skoleeksamen og filopplasting (hjemmeeksamen)

1. Logg på (med Feide) i eksamensløsningen (link finner du i pkt. 5, men les først pkt. 2-4)
  2. Åpne fanen "Demoprøver", og velg prøven "Skriftlig eksamen - demo" eller "Hjemmeeksamen demo".
  3. Skriftlig eksamen - demo bruker Safe Exam Browser (SEB) og krever passord.
  4. Passord: Skriv ATH123 i feltet "Enter password" (hjemmeeksamen krever ikke SEB/passord)
  5. Link til demoprøven: https://ahs.inspera.no

seb-demo

Skriftlig eksamen - demo: Velg heretter  "Åpne prøven i Safe Exam Browser", og ta testprøven.
(Klikk på "Last ned" dersom du ikke har Safe Exam Browser installert)

seb

Gjør deg kjent med teksteditoren. I demoprøven kan du blant annet sette inn tabeller, flytdiagram, figurer m.m.

Teksteditoren

I langsvaroppgavene bruker du et tekstredigeringsverktøy (se boksforklaringene under).
I dette skjermbildet kan du formatere teksten din på tilsvarende måter som du er vant til i f.eks. Word og tilsvarende tekstbehandlingsverktøy (fet, kursiv, overskrifter osv.).

toolbar

Fullskjerm
Teksteditoren kan benyttes i fullskjerm-modus (trykk Fullscreen). Da utnyttes hele skjermen og du får en ryddigere og mer oversiktlig skriveopplevelse.